25. 1. 2018

Typy výzkumů v oblasti HR

Na základě našich dlouhodobých zkušeností jsme navrhli 4 typy průzkumů mezi zaměstnanci či potenciálními zaměstnanci. Každý z nich se hodí na řešení jiného problému. V případě nejasností, který typ výzkumu zvolit nás neváhejte kontaktovat, rádi s Vámi probereme Vaše potřeby a navrhneme průzkum na míru.

PRŮZKUM SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ

Průzkum spokojenosti zaměstnanců patří mezi základní typy zaměstnaneckých průzkumů. Měří motivovanost a spokojenost zaměstnanců v hlavních aspektech (pracovní podmínky, klima a vztahy na pracovišti, mzdy a odměňování, vedení ze strany nadřízených, ochota doporučit zaměstnavatele…). Tento průzkum doporučujeme realizovat formou kvantitativního dotazníku a analyzovat dle jednotlivých oddělení. V případě opakování zjistíte nejen stávající stav, ale zda se situace mění k lepšímu či horšímu. Může to sloužit jako jeden z ukazatelů KPI. Doporučujeme jej proto realizovat opakovaně.

Pro ukázku klikněte na obrázek níže.

HR dotazník

PŘÍČINY VYSOKÉ FLUKTUACE ZAMĚSTNANCŮ

Pokud řešíte problém vysoké fluktuace zaměstnanců, zjistíme důvody, proč zaměstnanci odchází. Provedeme detailní analýzu dostupných údajů a realizujeme individuální hloubkové rozhovory jak se stávajícími zaměstnanci tak se zaměstnanci, kteří odešli. Kvalitativní přístup v kombinaci se striktní anonymitou respondentů nám umožní ponořit se do hloubky a zjistit skutečné příčiny odchodů. Součástí výstupů je detailní rozebrání situace a navržení konkrétních kroků, jak fluktuaci snížit.

ODHALENÍ PLÝTVÁNÍ VE FIRMĚ

U středních a velkých firem ztráty z plýtvání často dosahují až 10 % obratu. Jdou na vrub zisku a není výjimkou, kdy se kvůli nim firma dostane do červených čísel. Plýtvání bývá způsobeno jak řízením, tak neefektivními procesy, komunikačními zkraty či nevhodně nastavenými KPIs. Byli jsme svědky, že pravá ruka neví, co dělá levá. Zmetky se raději nikde neevidují, na skladě se hromadí výrobky, které nikdo nechce, či obchodníci uměle dělí zakázky do menších sérií, protože jsou odměňováni dle počtu zakázek. To je pouze několik příkladů, se kterými se opakovaně setkáváme. A nejhorší je, že ani v jednom případě vedení neví, že se tak děje. Pomocí individuálních (striktně anonymních) rozhovorů odhalíme hlavní zdroje plýtvání. Ve vzájemné diskuzi navrhneme vhodná opatření, jak plýtvání omezit.

IMAGE ZAMĚSTNAVATELE MEZI POTENCIÁLNÍMI UCHAZEČI

Vzhledem k nízké nezaměstnanosti mají prakticky všechny firmy a organizace problém sehnat vhodné uchazeče. Na inzeráty, plakáty či billboardy shánějící zaměstnance narazíte téměř na každém kroku. Nastává konkurenční boj podobný přetahování se o zákazníky. Cílem je získat dostatek vhodných pracovníků. Zatímco zaměstnavatelé mají problém, uchazeči o zaměstnání si mohou vybírat, kam nastoupí a kam ne. Nerozhodují se již pouze podle objektivních charakteristik (náročnost práce, mzda, pracovní doba…), ale i podle představ, které o zaměstnavateli mají. Zatímco v očích potenciálních pracovníků nabízejí někteří zaměstnavatelé práci snů, jiní zaměstnavatelé jsou s podobnou nabídkou zatracování. Točí se totiž kolem nich šuškanda, která říká „tam ne“. Zjistěte, jak Vás potenciální pracovníci znají a co si o Vaší firmě/organizaci myslí. Díky této znalosti budete moci svou image řídit.
PROČ PRŮZKUM SPOKOJENOSTI A LOAJALITY ZAMĚSTNANCŮ?
LOAJALITA ZAMĚSTNANCŮ
0
ANGAŽOVANOST ZAMĚSTNANCŮ
0
SPOKOJENOST ZAMĚSTNANCŮ
0

Pro více informací nás neváhejte kontaktovat.